Ο λόγος για την κατασκευάστρια των Playmobil, που, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), κάθε παιδί στη Γερμανία - και όχι μόνο- ξέρει τα ανθρωπάκια της.
Εφευρέτης των μικροσκοπικών φιγούρων, που αγαπήθηκαν από μικρούς και μεγάλους, οι οποίοι και την κατέστησαν, σήμερα, την τρίτη πιο σημαντική εταιρεία παιχνιδιών στον κόσμο, ήταν ο Χανς Μπε, ο οποίος πέθανε τον περασμένο Ιανουάριο σε ηλικία 79 ετών.
«Μεγάλωσα με την Playmobil. Ήταν τα πρώτα μου παιχνίδια και τα κράτησα για πολύ καιρό. Παλιότερα οι φιγούρες ήταν πιο απλές. Τα χρώματα ήταν πιο απλά. Πράσινα, μπλε, κόκκινα, κίτρινα. Από έναν αστυνόμο μπορούσαμε να φτιάξουμε έναν ινδιάνο και από κάθε ινδιάνο κάτι άλλο», είπε ένας Γερμανός, ενήλικος σήμερα, που εξακολουθεί να αγαπά τις μικροσκοπικές φιγούρες.
Σήμερα, βέβαια, ο μηχανισμός των παιχνιδιών είναι πιο πολύπλοκος και πιο λεπτομερής, όταν κουνάνε τα χέρια ή τα πόδια. Εκτός αυτού έχουν πλέον και στολές. Μπορεί να ντύνονται σκιέρ ή και νύφες. Η ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνεται η εταιρεία είναι παιδιά ηλικίας 3 έως 10 ετών. Πολλοί, όμως, από αυτούς που μεγάλωσαν και σήμερα είναι ενήλικοι δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν τις μικρές τους φιγούρες.
Σωτήρας το ακριβό πετρέλαιο
Κατασκευάστρια εταιρεία είναι «Geobra Brandsttter», η οποία περιέπεσε σε μεγάλη οικονομική στενότητα τη δεκαετία του '70, εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης. Αυτό διότι το πετρέλαιο είχε γίνει πολύ ακριβό και τα παράγωγά του, που χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή μεγάλων πλαστικών παιχνιδιών, είχαν καταστεί πανάκριβα. Έτσι, δημιουργήθηκαν οι μικρές πλαστικές φιγούρες που κόστιζαν αισθητά λιγότερο.
Ο τότε διευθυντής της εταιρείας Όσβαλντ Μπάγιερ, θυμάται: «Οι μικρές φιγούρες ήταν τόσο συμπαθητικές και τα παιδιά γρήγορα ήθελαν να κάνουν συλλογές. Το 1974 είχαμε μόλις 19 φιγούρες να παρουσιάσουμε. Μπορούσαν, όμως, να φτιάξουν έναν κόσμο. Το πάθος της συλλογής των μικρών παιχνιδιών μεγάλωνε κι έτσι καταφέραμε να φτιάξουμε την Playmobil αυτό που είναι σήμερα».
Επιτέλους, τα παιδιά είχαν έναν τρόπο να μιμηθούν και να φτιάξουν με λεπτομέρειες τον κόσμο των μεγάλων. Οι φιγούρες κινούνταν, περπατούσαν, κάθονταν στο αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, ουδείς φανταζόταν τότε τη μεγάλη επιτυχία. Σήμερα, 35 χρόνια μετά την πρώτη τους εμφάνιση στην αγορά, έχουν πουληθεί περισσότερες από 2 δισ. φιγούρες.
Δεν υπάρχουν πολεμικά σενάρια
Τα παιδιά δηλώνουν ευχαριστημένα και γράφουν στην εταιρεία τι θα ήθελαν ακόμα να έχουν. Στο τμήμα σχεδιασμού εξετάζουν τις προτάσεις τους κι αν είναι δυνατόν τις πραγματοποιούν. Βέβαια, για τη διευθύντρια, Αντρέα Σάουερ, υπάρχουν και σαφείς περιορισμοί. Δηλαδή, πράγματα που δεν επιτρέπονται. «Έχουμε πολλές φιγούρες που είναι σημαντικές για τα παιδιά. Όμως, φιγούρες που έχουν να κάνουν με τη βία ή με τις διακρίσεις εναντίον μειονοτήτων δεν έχουμε. Δεν θέλουμε πολεμικά σενάρια», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Σάουερ. Για το λόγο αυτό δεν υπάρχουν τανκς. Υπάρχουν, όμως, καουμπόηδες και πειρατές.
Βέβαια, το παιχνίδι «το καλό εναντίον του κακού» επιτρέπεται. Πάντως, είναι αλήθεια πως η χαμογελαστή φατσούλα της φιγούρας δεν αφήνει στα παιδιά και μεγάλα περιθώρια να αναπτύξουν επιθετικές συμπεριφορές.
ΠΗΓΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δημοσίευση σχολίου